Asszertív kommunikáció tréning
Asszertív kommunikáció tréning célja
Az Asszertív kommunikáció tréning célja, hogy a résztvevők elsajátítsák az asszertív kommunikáció alapelveit, amely segít nekik magabiztosan, tiszteletteljesen és hatékonyan kifejezni véleményüket, igényeiket és érzéseiket anélkül, hogy agresszívak vagy passzívak lennének. A tréning során a résztvevők megtanulják, hogyan kezeljék a nehéz helyzeteket, hogyan álljanak ki magukért és másokért, és hogyan javítsák kommunikációs készségeiket a munkában és a magánéletben.
Asszertív kommunikáció tréning témái
1.) Mi az asszertív kommunikáció?
- Az asszertív, passzív és agresszív kommunikáció közötti különbségek.
- Az asszertív kommunikáció előnyei a mindennapi és munkahelyi életben.
2.) Önbizalom és asszertivitás összefüggései:
- Hogyan építhetünk ki önbizalmat, amely szükséges az asszertív kommunikációhoz?
- Az önérvényesítés és a saját igények tiszteletteljes képviselete.
3.) Az asszertív kommunikáció alapvető elemei:
- Tiszta és világos üzenetek közvetítése.
- Hogyan fogalmazzunk meg „Én-üzeneteket” a helyes kommunikáció érdekében?
- A nem verbális kommunikáció (testbeszéd, hangszín, mimika) szerepe az asszertivitásban.
4.) Konfliktushelyzetek kezelése asszertívan:
- Hogyan maradjunk higgadtak és tiszteletteljesek konfliktushelyzetekben?
- A problémák hatékony megoldása és a win-win helyzetek kialakítása.
5.) Határok felállítása és nemet mondás:
- Hogyan mondjunk nemet anélkül, hogy bűntudatot éreznénk?
- Személyes határok felállítása és azok tiszteletben tartatása.
6.) Asszertív kommunikáció munkahelyi helyzetekben:
- Hogyan alkalmazzuk az asszertivitást a vezetőkkel, kollégákkal és ügyfelekkel való kommunikáció során?
- Nehéz munkahelyi beszélgetések kezelése (pl. visszajelzés adása, konfliktuskezelés).
7.) Visszajelzés adása és fogadása asszertívan:
- Pozitív és építő jellegű visszajelzés adása.
- Hogyan fogadjuk és válaszoljunk asszertívan a visszajelzésekre?
Asszertív kommunikáció tréning Eredménye
Az Asszertív kommunikáció tréning végére a résztvevők:
- Képesek lesznek hatékonyan, magabiztosan és tiszteletteljesen kommunikálni anélkül, hogy agresszívan vagy passzívan viselkednének.
- Jobban felismerik és kifejezik saját igényeiket, érzéseiket, valamint képviselik saját határaikat.
- Megtanulják, hogyan kezeljenek konfliktushelyzeteket higgadtan és asszertívan, hogy win-win megoldásokat érjenek el.
- Fejlesztik az önérvényesítési képességeiket, amely javítja a személyes és munkahelyi kapcsolataikat.
- Képesek lesznek asszertívan nemet mondani és hatékonyan kezelni a nehéz beszélgetéseket.
- Elsajátítják a visszajelzés adásának és fogadásának asszertív módjait, ami elősegíti a pozitív és támogató munkakörnyezet kialakítását.
Asszertív kommunikáció tréning résztvevők
Célcsoport: Minden olyan személy, aki szeretné fejleszteni kommunikációs készségeit, különösen a magabiztos és tiszteletteljes önérvényesítés területén.
Különösen ajánlott:
Munkavállalók, akik gyakran szembesülnek munkahelyi konfliktusokkal vagy nehéz beszélgetésekkel.
Vezetők és menedzserek, akik szeretnének jobb kommunikációt kialakítani a csapatukon belül.
Olyan egyének, akik szeretnének magabiztosabban kiállni saját igényeikért anélkül, hogy agresszívek lennének.
Szabadúszók és vállalkozók, akik ügyfeleikkel vagy partnereikkel folytatnak tárgyalásokat és kommunikációt.
A WEBOLDAL ÜZEMELTETŐJE
Hollenda Zsolt
kiégés coach, tréner
Jogi dolgok
Adatvédelmi szabályzat
Tárhely szolgáltató
Impresszum
Copyright
Minden jog fenntartva kiégés infó weboldal (c) Hollenda Zsolt kiégés coach, tréner.
Az oldal tartalmának felhasználása csak Hollenda Zsolt előzetes írásos engedélyével lehetséges.